• Fri frakt på ordrar för över 499kr

KÖPVILLKOR

ALLMÄNT

För att genomföra ett köp på byeclat.se krävs det att du är över 18 år enligt föräldrabalken eller har målsmans medgivande. Genom beställning på www.byeclat.se godkänner du de vid tiden publicerade villkoren som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar är korrekta. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel eller faktafel som kan finnas på vår hemsida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om misstanke om bedrägeri finns.

PRISER & BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan kan man se det totala priset samt eventuella avgifter samt avdragna rabatter. Varje genomförd order genererar per automatik en orderbekräftelse. Uteblir orderbekräftelsen kan den ha sorterats in under skräppost.

Vi använder oss av Klarna som betalningspartner. Klarna gör det tryggt för dig att handla på nätet och du kan välja det betalningsalternativ som passar dig bäst. Du väljer om du vill betala innan eller efter leverans. Via Klarna kan du enkelt betala med bl.a. kontokort (VISA, MasterCard och American Express), banköverföring, delbetalning eller fakturabetalning. Vid eventuellt kreditköp genomförs en kreditkontroll av Klarna. För att ett kreditköp ska kunna genomföras så måste du ange person- eller organisationsnummer. Detta skall överensstämma med köparens folkbokförda adress. Fakturor skickas via e-post i samband med att leveransen avgår från vårt lager. Betalningsvillkoren är 14 dagar netto, om inget annat avtalats, t.ex. ”köp nu, betala nästa månad”. Om fakturan inte betalas i tid skickas en påminnelse och då debiteras en påminnelseavgift om 60 kr, samt dröjsmålsränta om 24% och gällande referensränta.

Sker ingen betalning kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

PERSONUPPGIFTER

När du genomför en transaktion på www.byeclat.se eller blir medlem i vår kundklubb så anger du nödvändig personinformation såsom namn, adress, e-postadress och telefonnummer. I samband med din order och/eller ditt medlemskap, så godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter internt i enighet med svensk lag för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig som konsument. Uppgifterna används för identifikation, administration och kommunikation, däribland unika kunderbjudanden och riktad marknadsföring. Uppgifterna kan även komma att användas för kundanalyser och statistikinsamling. Personuppgifter kan komma att registreras som kundnummer. Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med personuppgiftslagen (PUL 1998:204), att dina personuppgifter endast används för internt bruk. Undantaget är tredjepartslösningar, som behöver viss information för att kunna fullfölja sina respektive åtaganden, däribland Klarna för betalning och Postnord för leverans.


Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få ta del av den information som vi har lagrat på din kundprofil. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort helt. Kontakta vår kundtjänst på kundservice@byeclat.se om du önskar att vidta någon av ovanstående åtgärder. Som personuppgiftsansvarig står BYÉCLAT AB, organisationsnummer 559302-1107. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter med tillhörande GDPR-policy.

ÖPPET KÖP

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen.

 Öppet köp tillämpas om:

- Varan är oanvänd och felfri.

- Faktura/kvitto finns och kan uppvisas.

- Originalförpackning eller motsvarande är fullgott emballage

Ångrar du ditt köp inom ångertiden, så krediterar vi köpesumman men gör avdrag för frakt och administrativa kostnader. Som konsument står du för leverans- och administrationskostnader vilka uppgår till 200 kr. Observera att konsumenten även ansvarar för returtransporten som skall ske till vårt lager, observera att inga paket hämtas ut på utlämningsställe. Den returnerade varan skall vara i fullgott skick och ska returneras med sitt originalemballage, eller likvärdig förpackning. Om du är osäker ber vi dig vänligen kontakta vår kundservice före eventuell retur, så återkommer vi med instruktioner. 

REKLAMATION

Vi följer rådande lagstiftning samt rekommendationer från konsumentköpverket. Reklamationsrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:

- Meddela ditt ärende inom skälig tid till kundservice@byeclat.se

-  Bifoga tydliga bilder och berätta på vad som är fel på produkten.

Garanti och reklamationsrätt gäller endast mot uppvisande av kvitto. Vid godkänd reklamation står vi för eventuella kostnader så som exempelvis fraktavgifter och återbetalning med samma betalsätt som användes vid köp.

RETUR AV VAROR

Om du önskar att göra en retur, vänligen kontakta oss på kundservice@byeclat.se för vidare instruktioner. Ej godkända returer kan nekas om ovanstående returvillkor ej är uppfyllda.

TVIST

Vid en eventuell tvist följer BYÉCLAT den Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

LEVERANSINFORMATION

Order inom Sverige med ett ordervärde över 499 kr skickas fraktfritt. Understiger ordervärdet 499 kr tillkommer en fraktkostnad om 49 kr

LEVERANSTID

Normal leveranstid är 2-10 arbetsdagar om produkten/produkterna finns i lager. Finns inte produkten/produkterna på lager, så underrättar vi dig om ny leveranstid via e-post eller telefon. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

Om du beställer flera varor med olika leveranstider så skickas alla varor i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Om leveranstiden mot förmodan blir fördröjd, så meddelar vi dig om detta snarast möjligt från det att förseningen kommit oss tillkänna. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.

MOTTAGANDE AV ORDER

Vid mottagande av en vara så är det viktigt att kontrollera så att emballaget är intakt och att antalet produkter stämmer överens med orderbekräftelsen. Syna av emballaget tillsammans med postombudet/speditör och notera eventuella skador. Om en vara skulle visa sig skadad i efterhand, så underlättar en notering reklamationshanteringen. Observera att du även kan riskera att bli utan ersättning om ingen notering har gjorts. Fraktskador skall anmälas till oss omgående för vidare dialog med speditör.

SÅ FUNGERAR LEVERANSEN

Paket levereras till närmsta utlämningsställe som standard. För att underlätta aviseringen, ber vi dig vänligen att ange ditt mobilnummer för SMS-avisering. Observera att du måste hämta ditt paket inom 14 dagar från det att det anlänt. Hämtas inte paketet ut inom tidsspannet går leveransen i retur till oss, vilket innebär en avgift om 300 kr.

Spåra paket: För samtliga försändelser (undantaget brevförsändelser) blir du aviserad om leveransen, vilket möjliggör spårning av försändelsen. Om du inte mottagit någon avisering inom en vecka efter att du fått din leveransbekräftelse via e-post, ber vi dig vänligen att kontakta oss för att undvika eventuell retur till avsändaren.

EJ UTHÄMTAD ORDER

I de fall ett brev eller paket returneras till oss av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren 1) inte löst ut paket från utlämningsställe 2) uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter, kommer vi att debitera beställaren en avgift. För brev och paket uppgår avgiften till 300 kr inklusive moms. Avgiften tas ut för att täcka extrakostnader, såsom returfrakt och returadministration. Beloppet debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till vårt lager.